SWANN Contemporary Art online sale
https://www.swanngalleries.com/
June 25, 2020 at 10:30 AM ET - Sale 2539 LOT
LOT Nr 131 - Estimate: $ 4,000 - $ 6,000

Price realized $ 4,500 (with Buyer's Premium)

JOHN HARRISON LEVEE (1924-2017) Untitled. Gouache on paper, 1961. 575x765 mm; 22 1/2x30 inches. Signed and dated in ink, lower center recto.
Ex-collection Esther Robles Gallery, Los Angeles, with the label; private collection, California.
Exhibited, "John Levee," Esther Robles Gallery, Los Angeles, January 29-February 17, 1962.

Catalogue Raisonné online : CRJL1961 N°11 CATALOGUE RAISONNE JOHN LEVEE
Vente Swann Galleries
104 East 25th Street Fl 6
10010 New York NY
États-Unis

JOHN HARRISON LEVEE (1924-2017) Untitled. Gouache on paper, 1961. 575x765 mm
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Groundbreaking Women Artists of the 20th Century to Lead the Ginny Williams Collection at Sotheby's New York

Offering 450+ Works Assembled Across Decades By the Trailblazing Dealer, Collector, Friend and Champion of Women Artists

Together Estimated to Sell for More Than $50 Million

2020 Sales Series to Feature:

THE GINNY WILLIAMS COLLECTION EVENING SALE
Works by Joan Mitchell, Louise Bourgeois, Lee Krasner, Agnes Martin, Helen Frankenthaler & More Lead a Dedicated Auction This June

PHOTOGRAPHS FROM THE GINNY WILLIAMS COLLECTION
July Auction Offering Photographs by Diane Arbus, Dorothea Lange and Tina Modotti, Alongside Iconic Images of the Early-20th Century

Joan Mitchell, Straw, 1976. Estimate $5/7 million Courtesy SothebyJoan Mitchell, Straw, 1976. Estimate $5/7 million Courtesy Sotheby's
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John Harrison LEVEE (1924-2017). Composition - 1959. Huile sur toile. Signé et daté en bas à droite et au dos. 81 x 100 cm. Provenance : Acquis auprès de la Gimpel fils Gallery, Londres
 

Vente d'un rare tableau de John Harrison Levee de 1959 ( LOT N°812) le 21 juin 2020 chez :

CANNES ENCHERES
20, rue Jean Jaurès
06400 Cannes

T : + 33 4 93 38 41 47
Direct depuis la France : 04 93 38 41 47
FAX 04 93 39 33 93
Nicolas Debussy <info(at)cannes-encheres.com> - www.cannes-encheres.com

LOT N°812  John Harrison LEVEE (1924-2017). Composition - 1959. Huile sur toile. Signé et daté en bas à droite et au dos. 81 x 100 cm. (31,8 x 39,4 in.)  Provenance : Acquis auprès de la Gimpel fils Gallery, Londres - Reproduit dans le Catalogue Raisonné en ligne sous la référence : CRJL 1959 N°17 CATALOGUE RAISONNE JOHN LEVEE

LOT N°812 John Harrison LEVEE (1924-2017). Composition - 1959. Oil on canvas. Signed and dated lower right and back. 81 x 100 cm. (31,8 x 39,4 in.)  Provenance: Acquired from Gimpel fils Gallery, London - Reproduced in the Online Catalogue Raisonné under the reference : CRJL 1959 N°17 CATALOGUE RAISONNE JOHN LEVEE

Estimation : 10.000/12.000 EUR

la vente commence à 14 H avec le lot n°671, visite sur place :

mercredi 17 juin de 10h00 à 12h00
mercredi 17 juin de 14h30 à 18h00
jeudi 18 juin de 10h00 à 12h00
jeudi 18 juin de 14h30 à 18h00

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Contemporary Art Online Sotheby's New York
ONLINE BIDDING STARTS February 28th  CLOSES:10 Mar 2020 | 05:00 PM CET

LOT N°488 - SOLD 21,250 USD
Description

JOHN LEVEE (1924-2017)
UNTITLED
signed and dated 56; signed and dated Jan. IV. 1956 on the reverse
oil on canvas
Canvas: 26½ by 40½ in. (67.3 by 102.8 cm.)
Framed: 27⅜ by 41⅜ in. (69.5 by 105 cm.)
Condition Report
Cataloguing
Provenance

Bruun Rasmussen Kunstauktioner, French/Danish sale, 1958, Lot 91
Private Collection (acquired at the above sale)
Acquired from the above by the present owner

Reproduced on the Calalogue Raisonné online :

CRJL1956 N°06 CATALOGUE RAISONNE JOHN LEVEE

Certificate from the expert Patrick Reynolds

 

John Harrison Levee (1924-2017) Untitled signed and dated 56; signed and dated Jan. IV. 1956 on the reverse oil on canvas Canvas: 26½ by 40½ in.(67.3 by 102.8 cm.)

John Harrison Levee (1924-2017) Untitled signed and dated 56;
signed and dated Jan. IV. 1956 on the reverse
oil on canvas Canvas: 26½ by 40½ in.(67.3 by 102.8 cm.)

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[20/12/2019]

Artprice fait régulièrement le point sur les œuvres les plus chères du monde, celles qui passionnent et agitent plus que toute autre le Marché. La fin d’année étant propice aux bilans, voici une réactualisation des coups de marteau les plus spectaculaires de tous les temps.

Top 10 œuvres d’art aux enchères

 

Artiste

Œuvre

Année de création

Prix (frais inclus)

Date

Maison de ventes

Ville

1

LEONARDO DA VINCI (1452-1519)

Salvator Mundi

c.1500

450 312 500 $

15/11/2017

Christie’s

New York

2

Pablo PICASSO (1881-1973)

Les femmes d’Alger (Version ‘O’)

1955

179 365 000 $

11/05/2015

Christie’s

New York

3

Amedeo MODIGLIANI (1884-1920)

Nu couché

1917-18

170 405 000 $

09/11/2015

Christie’s

New York

4

Amedeo MODIGLIANI (1884-1920)

Nu couché (sur le côté gauche)

1917

157 159 000 $

14/05/2018

Sotheby’s

New York

5

Francis BACON (1909-1992)

Three Studies of Lucian Freud

1969

142 405 000 $

12/11/2013

Christie’s

New York

6

Alberto GIACOMETTI (1901-1966)

L’homme au doigt

1947

141 285 000 $

11/05/2015

Christie’s

New York

7

QI Baishi (1864-1957)

Screens of landscapes

1925

140 954 580 $

17/12/2017

Poly

Pékin

8

Edvard MUNCH (1863-1944)

The scream

1895

119 922 500 $

02/05/2012

Sotheby’s

New York

9

Pablo PICASSO (1881-1973)

Fillette à la corbeille fleurie

1905

115 000 000 $

08/05/2018

Christie’s

New York

10

Claude MONET (1840-1926)

Meules

1890

110 747 000 $

14/05/2019

Sotheby’s

New York

© artprice.com

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T'ang Haywen Untitled (Hills and Mountains), c.1965-70, oil on canvas, signed lower right, 75.8x61cm

This Untitled painting of hills and mountains, a landscape at the crossroad of the Eastern and Western traditions, offers us an insight into T'ang Haywen's creative process during the second half of the 1960s.

At that time and through the play of ink, T'ang had already moved from the pure representation of objects or landscapes to compositions where formal appearance became less and less important. However, he had not yet transformed the space of his painting from the single format to the diptych format which would characterize his work.

In a vertical space, reminiscent of classical Chinese painting, T'ang uses the atmospheric perspective to describe a succession of blue and green hills crossed by white valleys rising towards the crest of two dark blue mountains. The image, idea and feeling of a landscape is shaped by the flow of volumes, fulls and voids, from bottom to top and diagonally to the vanishing point of the veiled sun appearing in the distance between the two mountains.

The pictorial artifice of a blood-red frame - a flaming sky or even a stage curtain - adds to the depth of the composition and acts as a window overlooking the landscape. A watercolour from the same period uses this theatrical mean, which perhaps prefigures the space of the diptych, the largest window that T'ang will soon open on the landscape.

This bird eye view of hills and mountains does not obey Western principles of perspective. It can be read from bottom to top and suggests the distance and relief of the landscape, but the spots, thick lines, sweepings and splashes in oil and colour seem more in line with Western abstraction, even though T'ang would probably have denied it. Indeed, in 1972 he wrote: "I think that total abstraction is a dead end justified only by theory, expressed only by the disembodied verb... it is from a certain material figuration that painting can develop, renew itself without being lost and be deployed in the fields of affectivity and spirituality".

The message is clear and ambitious: reality will always be present as an absolute referent of painting and it is the painter's feelings and spirituality that will make, irrigate and characterize his painting. It will therefore be up to us, the spectators, to join him in his jubilations.

This oil painting will be a part of the upcoming Modern and Contemporary Art sale on 25th November 2019 of Bonhams Hong Kong. Details for exhibition and sale, please visit the official website of Bonhams.

T'ang Haywen Archives | P.O.Box 11665, General Post Office, Hong Kong
info(at)tanghaywenarchives.com | www.tanghaywenarchives.com

 

T

T'ang Haywen Untitled (Hills and Mountains), c.1965-70,
oil on canvas, signed lower right, 75.8x61cm

Chers Collectionneurs de Michel Patrix,
Enfin Michel Patrix est reconnu par le marché, et curieusement par le marché Allemand. Nul n'est prophète en son pays.
Découvert en même temps que Bernard Buffet par le grand marchand Emmanuel David dans les années 50, il avait été dans les collections du célèbre marchand Américain Paul Rosenberg qui le collectionnait et le représentait sur le marché américain.
Lien vers la Biographie Michel Patrix 1917-1973

Ce tableau historique de grande qualité est vendu chez HAMPEL le 26 septembre 2019

Michel Patrix,
1917 Cabourg – 1973 Gonneville-sur-Scie

SCENE DE CAFÉ, 1951 Öl auf Leinwand.
200 x 200 cm.
Links unten signiert „Michel Patrix“ und datiert „51“.
Ungerahmt.

€ 30.000 - 50.000

Blick aus dem Inneren eines Cafés über die Bar durch die hohen Glasscheiben auf die Straße. Hinter der Bar mit der Spüle ein Mann, der gerade eine Weinflasche öffnen will. Vor der Bar drei Männer, die direkt aus dem Bild auf den Betrachter schauen. Auf der Verglasung ist das Wort „Tabac“ zu lesen. Auf der Straße ist ein gehender Mann und eine Dame in einem Stuhl zu erkennen. Moderne Malerei in geometrischer, teils kubistischer Formensprache, in teils kräftiger Farbgebung.

Provenienz:
Sammlung Emmanuel David. (12001226) (18)
HAMPEL Fine Art Auctions Munich

Schellingstr. 44 | 80799 Munich
Télephone +49 (0)89 / 28 804-0
office(at)hampel-auctions.com

https://www.hampel-auctions.com/index.html 

Michel Patrix 1917-1973 SCENE DE CAFÉ, 1951 Öl auf Leinwand. 200 x 200 cm.Links unten signiert Michel Patrix und datiert 51.Ungerahmt.

L'étude Cornette de Saint-Cyr 6 Avenue Hoche 75008 Paris
Téléphone : 01 47 27 11 24 présente dans sa vente Arts du XXe siècle le mercredi 03 juillet 2019 à partir de 14h30 un ensemble d'oeuvres, sculptures en métal et oeuvres sur papier de Stéphane Fradet-Mounier lien vers les LOTS N°306 à 332

Lieu de la vente : 6 avenue Hoche 75008 Paris

Voir la biographie de Stéphane Fradet Mounier

Né le 13 octobre 1961 Stéphane Fradet-Mounier utilise principalement le métal et le bronze, et en complément la peinture. Son travail enferme une symbolique conceptuelle certaine à découvrir en côtoyant l'oeuvre. Son oeuvre nous interpelle sur le devenir humain, les échelles de couleur orange, symbole du progrès de l'homme qui cherche à s'élever, à aller toujours plus haut, et son contraire la rouille du métal symbole du viellissement et du temps qui passe, mais aussi tu temps qui élève l'homme par la connaissance. L'artiste nous fait réfléchir sur la dualité du monde qui avance en permanence entre le yin et le yang. A nous de découvrir la voie ouverte par l'artiste.

 

 

Stéphane Fradet-Mounier (1961) sculpture en métal Equilibre dimensions H 89 cm – L 73,5 cm – P 8 cm signée sur la base
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[18/06/2019]

L’art d’après-guerre et contemporain a emporté de très beaux résultats à Paris ces dernières semaines. Le succès des maîtres français – Nicolas de Staël, Pierre Soulages, Hans Hartung – n’est pas démenti et les artistes franco-chinois explosent sur un marché parisien de plus en plus attractif pour les collectionneurs internationaux. Christie’s doit d’ailleurs le succès de ses ventes à des acheteurs issus de 27 pays et Sotheby’s, de 46. Ensemble, les deux auctionneers affichent 68,3 m$ d’oeuvres vendues en trois jours (31,6 m$ pour Christie’s et 36,7 m$ pour Sotheby’s, entre le 3 et le 6 juin) et plusieurs résultats millionnaires.
Christie’s et Sotheby’s caracolent en tête

Nicolas DE STAËL emporte la meilleure enchère de Christie’s : 3,2 m$ pour Paysage de Vaucluse No. 3 (1953). Cette toile, vierge de toute enchère jusqu’au 4 juin dernier, multiplie par trois son estimation haute. L’année dernière à la même époque, Christie’s établissait le record français de de Staël, en cédant une toile au seuil des 10 millions de dollars (9,76m$ frais inclus), un résultat aux records obtenus à New York pour cet artiste.

Des oeuvres de Germaine Richier, de Wifredo Lam et de Pierre Soulages ont également passé le seuil des 2 m$ lors de cette vente. Les vacations contemporaines de Sotheby’s étaient, elles-aussi, conduites par un très beau Soulages (Peinture 130 x 89 cm, 2 mars 1961, 3 m$), un impressionnant mobile de Calder des années 50′ (Sans titre, 2,85 m$), un superbe Hartung de 1949 (T1949-6, 1,7 m$), une rare peinture de Zao Wou Ki de 1957 (Temps Calme, 2,175 m$). Le meilleur score revient a une composition de Dubuffet – La chaise (1964) – vendue pour 3,9 m$ le 5 juin, plus du double de son prix d’achat à New York en 2012 (1,7 m$, Christie’s NYC, 14 novembre 2012).

Ces résultats démontrent que Paris n’est pas une province du Marché mais qu’elle a une véritable place sur l’échiquier international. Le MoMA est d’ailleurs passé par l’antenne parisienne de Sotheby’s pour vendre une toile de Mark TOBEY en juin. Résultat concluant avec 850 000 $ pour cette oeuvre, soit 300 000 $ au-dessus de son estimation haute.
Artcurial signe les records français de Zao Wou ki et Chu Teh Chun

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[21/06/2019]
Le rachat de Sotheby’s par Patrick Drahi

Selon thierry Ehrmann : « Le rachat de Sotheby’s par Patrick Drahi valide l’entrée du Marché de l’Art dans l’ère numérique du XXIème siècle, car Artprice a toujours souligné que ce secteur économique qui pèse environ 90 milliards de dollars, avait plusieurs décennies de retard en matière de culture du numérique et de l’Internet ».

« C’est une excellente nouvelle pour le Marché de l’Art et pour Artprice de voir la seule société cotée de ventes aux enchères Sotheby’s rachetée par Patrick Drahi, un entrepreneur mondial de 55 ans possédant des sociétés de télécommunications, de médias et de numérique à travers le monde. Le prix d’offre qui représente une prime de 61 % par rapport au cours de clôture de Sotheby’s et une prime de plus de 56 % au prix moyen pondéré de l’action de la société au cours des 30 derniers jours de Bourse, traduit une véritable confiance de Patrick Drahi dans la capacité de voir Sotheby’s par la mutation numérique connaître un développement exponentiel ».

Artprice : « Il est vrai que le Marché de l’Art connaît depuis 2000 une croissance vertueuse, devenu un marché efficient avec un taux de rendement de près de 7 % par an et une croissance en volume de 450 %, à l’heure où les banques centrales imposent aux épargnants un taux proche de zéro, voire négatif en zone euro. Nous sommes passés des 500 000 collectionneurs de l’après-guerre à près de 90 millions d’Art Consumers férus de nouvelles technologies ».

La position de Tad Smith, C.E.O. de Sotheby’s, est extrêmement claire : il n’hésite pas dans sa déclaration à se féliciter de la venue de Patrick Drahi, « connu pour son engagement en matière d’innovation et d’ingéniosité. Il a une vision à long terme avec une compétence certaine dans le domaine des télécommunications, des médias et du numérique. Je suis convaincu que Sotheby’s restera entre d’excellentes mains pendant des décennies avec Patrick qui devient notre propriétaire ». De même, Domenico De Sole, président du conseil d’administration de Sotheby’s a déclaré « après un examen approfondi, le conseil d’administration a soutenu avec enthousiasme l’offre de Monsieur Drahi qui offre une prime importante au marché pour nos actionnaires ».

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ART D'APRÈS GUERRE ET CONTEMPORAIN ETUDE ADER NORDMANN & DOMINIQUE

Après le record de Londres à 158.927 Euros un magnifique tableau de Hassan El Glaoui va être vendu à Drouot par l'étude Ader Nordmann & Dominique

http://www.ader-paris.fr
mercredi 12 juin 2019 14:00
Salle 5-6 - Drouot-Richelieu, 9, rue Drouot 75009 Paris
LOT N°68
12 000 - 15 000 €

Vendu 22.000 EUROS
Hassan EL GLAOUI [marocain] (né en 1924)…
Fantasia
Technique mixte sur isorel.
Signée en bas à gauche.
72 x 104 cm

Hassan EL GLAOUI [marocain] (né en 1924) Fantasia Technique mixte sur isorel. Signée en bas à gauche.
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Hassan El Glaoui 1924-2018
MOROCCAN
LA SORTIE DU ROI
signed (lower right)
gouache on canvas 120 by 180 cm., 47¼ by 70¾in.

Modern & Contemporary African Art
02 April 2019 | 2:00 PM BST
London

Estimate 80,000 — 120,000 GBP
LOT SOLD. 137,500 GBP soit 158.927 EUROS

Acquired directly from the artist by the present owner in 2005

Literature
Matisse Art Gallery, Hassan El Glaoui: L’Homme et l’Artiste, Marrakesh, 2005, cat. No.27, illustrated in colour p.90
Catalogue Note
Hassan El Glaoui was born in 1924 to the last Pasha of Marrakech, Thami El Glaoui. Known as ‘The Lord of the Atlas’, Thami El Glaoui received official delegations from across the world, impressing his guests with extravagant banquets complete with Moroccan dancers and musicians. Amongst his many visitors was British Statesman Sir Winston Churchill, who visited Morocco for the first time in the winter of 1935. The two statesmen became fast friends and remained close until the Pasha’s passing in 1956. Churchill’s travels to Morocco resulted in him crossing paths with Thami’s son, the young Hassan El Glaoui. Impressed by his talent, Churchill convinced Hassan’s father to allow him to pursue a career in the arts. Hassan El Glaoui’s daughter, Touria El Glaoui, recounts the moment Churchill first saw her father’s work in Marrakesh:

‘There was little sensitivity and understanding regarding my father’s desire to be a painter or an awareness for my father’s talent. When Sir Winston Churchill visited my grandfather in 1943, he saw my father’s work in his office and encouraged my grandfather to support his son’s painting. A painter himself, Churchill showed that you could be a statesman and still, ‘paint on the side.’

These encouragements from Churchill lead El Glaoui to study and live in Paris for fifteen years. The unlikely relationship between Churchill and Hassan El Glaoui played a significant role in both of their artistic endeavours. Churchill was very inspired by Moroccan landscapes and often featured mosques and local street scenes of the ‘ochre city’ in his works. The exhibition Meetings in Marrakech, at Leighton House London in 2012, tells the unexpected story of their friendship portrayed alongside celebrated works of both Hassan El Glaoui and Winston Churchill.

Hassan El Glaoui 1924-2018 MOROCCAN LA SORTIE DU ROI signed (lower right) gouache on canvas 120 by 180cm., 47¼ by 70¾in. Sothebys
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SOTHEBY'S Contemporary Art Online
Online bidding closed 07 Mar 2019
Sotheby's is pleased to announce Contemporary Art Online from 22 February – 7 March. Including works by renowned artists such as Andy Warhol, Alexander Calder, Lee Krasner, Alex Katz, John Wesley, Sam Gilliam, Marlene Dumas, Laura Owens and Richard Hambleton, among others, this sale offers the opportunity to acquire works at accessible price points below $100,000. All of the works will be available for view in our New York galleries.

JOHN LEVEE 1924-2017
OCTOBER 2, 1955
signed and dated 55; signed and titled on the reverse
oil on canvas
Canvas: 27½ by 55 in. (69.8 by 139.7 cm.)

Estimate: 5,000 - 7,000 USD
Lot Sold: 18,750 USD + A buyer’s premium 25% (4687 USD) = 23437 USD
(50 bids )

Provenance

André Emmerich Gallery, New York
Sotheby's, New York, Arcade Fine Arts: Old Master to Contemporary, 30 June 2004, Lot 451

Acquired at the above sale by the present owner

JOHN LEVEE 1924-2017 OCTOBER 2, 1955 signed and dated 55; signed and titled on the reverse oil on canvas Canvas: 27½ by 55 in. (69.8 by 139.7 cm.) 
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Collection Privée
Informations pratiques
Vente aux enchères
Vendredi 8 février 2019 à 14h
Drouot Paris - Salle 4
9 rue Drouot
75009 Paris
Contacts
Etude Yann Le Mouël Viviane Esders, Expert
Tél : 01 47 70 86 36 Tél : 01 43 31 10 10
contact(at)yannlemouel.com esders(at)wanadoo.fr
www.yannlemouel.com  -   www.viviane-esders.com 
Expositions Jeudi 7 février 11h - 21h Vendredi 8 février 11h - 12h

Maître Yann Le Mouël et Madame Viviane Esders ont l’honneur de vous présenter la vente de la collection exceptionnelle de photographies d’Edouard Boubat.
Cette vente se déroulera le vendredi 8 février 2019 à l’Hôtel Drouot à Paris.
Cette collection comprend environ 240 tirages argentiques barytés réalisés au début des années 1980 d’après les négatifs originaux.
Dans la vente, sont proposées des icônes d’Edouard Boubat comme « Première neige au Jardin du Luxembourg, Paris » 1955, « La petite fille aux feuilles mortes, jardin du Luxembourg, Paris » 1946, des images emblématiques sur le Portugal comme « Père avec son enfant, Nazaré » 1956 et le très émouvant reportage sur la famille indienne de 1962.
Ces photographies sont estimées entre 400 € et 2.000 €.

lot 4 -EDOUARD BOUBAT Père avec son enfant, Nazaré, Portugal, 1956.
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Vente de l’atelier de Jean Couy (1910-1983) Peintre et graveur de l’Ecole de Paris
Vente aux enchères publiques Galerie de Chartres samedi 2 mars 2019 à 14h
7, rue Collin d’Harleville 28000 Chartres

GALERIE DE CHARTRES
Jean-Pierre LELIEVRE, Pascal MAICHE, Alain PARIS
10, rue Claude Bernard - ZA Le Coudray
BP 70129 - 28003 - CHARTRES cedex
Tél : +33 (0)2 37 88 28 28 –
chartres(at)galeriedechartres.com
www.ivoire-france.com

Rares sont les ventes d’atelier d’artistes de l’Ecole de Paris telle que celle qui va réunir environ 80 oeuvres de Jean Couy (1910-1983) retraçant son parcours de graveur et de peintre.

Ami de Roger Bissière avec qui il entretiendra une connivence stimulante, la peinture de Jean Couy revendique un juste équilibre entre l’intelligence et l’émotion, suscitant plutôt les mots du poète que de l’historien. Son art est résolument à la tendresse, à l’enfance, à un monde enchanté qui ignore les laideurs d’un réalisme à dimension sociale.

Jean Couy (1910-1983) Entrée du parc, 1971 huile sur toile 46x38cm

Jean Couy (1910-1983) Entrée du parc, 1971

huile sur toile 46 x 38 cm

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John Harrison LEVEE (1924-2017)
Untitled, 1959
Huile/toile
72 x 91 cm
Prix au marteau: 14 090 € (16 000 $)
Prix avec frais: 17 612 € (20 000 $)
Estimation: 4 403 € - 6 164 € (5 000 $ - 7 000 $)
Leslie Hindman Inc., 13/12/2018
Chicago IL, États-Unis
Post War and Contemporary Art
N° lot 4
Reproduit page 11 du catalogue
Détails
Signé daté haut gauche
Provenance: Janet Leigh and Tony Curtis, Los Angeles - Jamie Lee Curtis and Kelly Curtis, Los Angeles

John Harrison LEVEE (1924-2017) Untitled, 1959 Huile/toile 72 x 91 cm Vendu Chez Leslie Hindman - Chicago

John Harrison LEVEE (1924-2017)
Untitled, 1959 Huile/toile 72 x 91 cm

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Experience the lively auction room atmosphere as bidders at Sotheby’s Contemporary Art Evening Sale in London drove the selling price of KAWS’ “Again and Again” to a record price for the artist. Eventually selling for £1.03 million, the depiction of one of America’s best loved cartoon characters was expected to fetch between £250,000–300,000. Download The Sotheby’s - FOR MORE NEWS FROM SOTHEBY’S Instagram: https://www.instagram.com/sothebys/ Facebook: https://www.facebook.com/sothebys Twitter: https://twitter.com/sothebys Pinterest: https://www.pinterest.com/ Weibo: https://www.weibo.com/sothebyshongkong WeChat: sothebyshongkong Snapchat: Sothebys
 
 
KAWS, the Brooklyn-based artist also known as Brian Donnelly, is recognized for his appropriations of animations from popular culture; one of his most notable characters is COMPANION – a dark twist on Mickey Mouse. Composed of vibrant colors, an eerie grin and KAWS’ classic X-eyes, this portrait of SpongeBob offers a poignant social commentary on an image-saturated and media-obsessed contemporary society. “[I] found it weird how infused a cartoon could become in people's lives; the impact it could have, compared to regular politics,” the artist explains. Nostalgic to some, humorous to others, take a glimpse into the sale room as bidding goes back and forth for this iconic, record-setting work.

Banksy nous dévoile comment il a détruit (à distance) son œuvre "Girl with Balloon"
 
 
L’œuvre Girl with Balloon de Banksy chez Sotheby’s a été finalement adjugée 1,185 millions d'euros chez Sotheby’s. Lors de la vente, la toile avait été découpée via une déchiqueteuse dissimulée dans le cadre doré entourant la toile. Et c’est l’artiste lui-même qui avait décidé d’altérer partiellement son tableau. Fait amusant, l'artiste a réussi une première dans l'histoire des ventes aux enchères, en utilisant le commissaire-priseur comme un des éléments de l'oeuvre éphémère ainsi créée ? Il a créé ainsi une nouvelle oeuvre par cette action que l'on pourrait dire de "robotisée" car en effet c'est un système électrique qui a détruit l'oeuvre selon un processus établi par avance par l'artiste. Qui dit nouvelle œuvre, dit nouveau nom. Banksy a décidé de renommer sa toile Love is in the Bin (L’amour est dans la poubelle). On vous dévoile une vidéo making-of de son projet audacieux.

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LE MUSEE PRIVE

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 Patrick Reynolds
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